Zespół stresu pourazowego (PTSD)

Od początku naszej działalności skupiamy się na pomocy psychologicznej pacjentom, którzy zmagają się z rozmaitymi problemami. Psychoterapia realizowana w naszym gabinecie w Warszawie, w dzielnicy Mokotów okazuje się skutecznym rozwiązaniem, pozwalającym poznać własne emocje, rozpoznawać schematy zachowania i czuć się szczęśliwym. W Lakeside zdajemy sobie sprawę z tego, że każdy jest inny, zatem nic dziwnego, że terapia EMDR lub spotkania prowadzone w nurcie poznawczo-behawioralnym, bezpośrednio w naszej placówce, są dopasowywane do indywidualnych potrzeb pacjenta. Korzystnie więc współpracować z ekspertami, znającymi się na swoim fachu.

Czym jest zespół stresu pourazowego?

U osób, które doświadczyły traumatycznych wydarzeń, takich jak wojna, katastrofa naturalna czy też przemoc, powstaje uczucie silnego strachu lub zagrożenia życia. Jest to zaburzenie psychiczne, nazywane zespołem stresu pourazowego. Osoby dotknięte PTSD doświadczają objawów, które utrzymują się przez długi czas, jednak dzięki pracy, jaką nasz psycholog oferuje w gabinecie psychoterapii Lakeside, możliwe jest poradzenie sobie z trudnymi wspomnieniami. Warto pamiętać o tym, że terapia odpowiada na potrzeby klientów uwzględniając ich aktualny stan.

Objawy PTSD

• nawracające, uporczywe wspomnienia o traumatycznym doświadczeniu. Mogą przyjmować postać natrętnych myśli lub koszmarów sennych
  • unikanie miejsc, osób i przedmiotów, skojarzonych z traumą
  • obniżony nastrój, drażliwość